آموزش پخت پیراشکی کرم دار

پیراشکی کرمدار:

 

 

مواد لازم براي شش تا هشت نفر

آب ولرم: دو و نيم پيمانه
پودر خميرترش: دو قاشق چايخوري
شكر: نصف پيمانه
روغن مايع: نصف پيمانه
آرد: شش پيمانه

مواد لازم براي كرم

شير: 500 ميليليتر
آرد: 150 گرم
شكر: 150 گرم
وانيل: 1/8 قاشق چايخوري
روغن مايع: به ميزان لازم

طرز تهیه

حرارت آب بايد 45 درجه سانتي‌گراد باشد، يعني نه دست را بسوزاند و نه سرد باشد. مقدار يك پيمانه از آب را در كاسه‌اي ريخته، به اندازه يك قاشق چايخوري از مقدار شكري كه داريم را روي آب ريخته و هم مي‌زنيم. پودر خميرترش را روي آن پاشيده، خيلي كم هم مي‌زنيم، با پارچه روي آن را مي‌پوشانيم و سه الي پنج دقيقه استراحت مي‌دهيم.

مابقي آب، شكر و روغن مايع را در كاسه بزرگي مخلوط مي‌كنيم. خميرترش عمل آمده را روي آن ريخته و هم نمي‌زنيم. آرد را كم‌كم اضافه كرده و هم مي‌زنيم تا جايي كه خمير از حالت شل بودن در آيد. از اين به بعد با دست مخلوط مي‌كنيم. آرد را تا جايي اضافه مي‌كنيم كه خمير به دست نچسبد. يك ربع خمير را با كف دست ورز مي‌دهيم يا اين كه 10 تا 15 ضربه به خمير مي‌زنيم. به اين صورت كه خمير را از روي تخته كار بلند كرده و با ضربه به تخته كار مي‌كوبيم. ظرفي كه به اندازه دو الي سه برابر حجم خمير گنجايش داشته باشد را انتخاب مي‌كنيم. با يك قاشق روغن كف و ديواره ظرف را چرب كرده، خمير را يك دور در ظرف مي‌چرخانيم تا كاملا اطراف خمير چرب شود و درون ظرف قرار مي‌دهيم. با پارچه روي خمير را مي‌پوشانيم و در دماي آشپزخانه يك ساعت استراحت مي‌دهيم.

خمير آماده را روي سطح آردپاشي شده باز مي‌كنيم، قالب مي‌زنيم و از كرم وسط خمير ريخته، اطراف آن را با آب مرطوب كرده و يك خمير ديگر روي آن قرار مي‌دهيم. خميرهاي آماده را روي سيني چيده، روي آن را با پارچه مي‌پوشانيم و به مدت20 دقيقه استراحت مي‌دهيم. پيراشكي‌هاي آماده را در روغن فراوان به صورت غوطه‌ور سرخ مي‌كنيم، سپس روي صافي قرار داده تا روغن اضافي آن گرفته شود. در صورت تمايل پودر قند مي‌پاشيم.

طرز تهيه كرم

آرد و شكر را با هم مخلوط مي‌كنيم. شير را كم‌كم روي آن مي‌ريزيم تا گلوله نشود. مـــواد را مخلوط كرده تا مايع صاف و يك‌دستي داشته باشيم. ظرف را روي حرارت ملايم قرار داده و مرتب هم مي‌زنيم تا كرم غليظ شود. بعد از روي حرارت برداشته و وانيل را اضافه مي‌كنيم. اجازه مي‌دهيم تا ســـرد شود و براي داخل پيراشكــي‌ها استفاده مي‌كنيم. در هنگام خنك شدن كرم، هرازگاهي آن را هم مي‌زنيم تا رويه نبندد.


مدت زمان پخت: يك ساعت و نيم
به دلخواه از هر كرمي كه مايل بوديد ميتوانيد استفاده كنيد.
در صورت تمايل ميتوانيد پيراشكيها را به اشكال مختلف قالب زده، كرم گذاشته و آن را بپوشانيد و سرخ كنيد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 28 بهمن 1393برچسب:, | 17:34 | نویسنده : شهرام مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پاتوق مقالات شما